ОПИС СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
З метою оптимізації процесів планування, розподілу ресурсів, а також визначення додаткових підходів до об'єктивного оцінювання результатів своєї діяльності, реалізації намірів, задекларованих у політиці у сфері якості, та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2006 р. № 614 «Про затвердження програми запровадження системи управління якістю в органах виконавчої влади» у Сумському центрі післядипломної освіти розроблена, впроваджена і підтримується в робочому стані система управління якістю на основі ДСТУ ISO 9001.
Роботу щодо розроблення та впровадження даної системи розпочато центром ще у 2007 році, яка завершилася у 2009 році сертифікацією системи управління якістю Сумського центру післядипломної освіти на відповідність ДСТУ IS0 9001-2001.
У 2010 році Сумський центр післядипломної освіти пройшов процедуру ресертифікації на відповідність вимогам нового стандарту ДСТУ IS0 9001-2009 і отримав сертифікат на систему управління якістю стосовно надання послуг з підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та керівників, працівників державних підприємств, установ і організацій відповідно до вимог ДСТУ ІSO 9001:2009, зареєстрований у Системі сертифікації УкрСЕПРО 2 листопада 2010 року № UA 2.163.05323-10.
Система управління якістю Сумського центру післядипломної освіти поширюється на надання освітніх послуг, пов’язаних з одержанням освіти на рівні кваліфікаційних вимог до підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та керівників, працівників державних підприємств, установ, організацій за напрямом підготовки 1501 Державне управління, а також за напрямами, спрямованими на провадження професійної діяльності на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування, розроблена відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 і охоплює наступні основні процеси. Перелік процесів подано у таблиці 1.
№ з/п
|
Назва процесу
|
Посилання на документ
|
Методики / пункти НЯ
|
Відповідальний
|
Розділ ДСТУ ISO 9001
|
|
Керування документацією
|
М-4.2.3
|
Контроль документів
|
Органі-заційно-розпо-рядча та норма-тивно-правова докуме-нтація
|
Д
|
Розділ 4
|
|
Докуме-нтація СУЯ
|
Уповно-важений з питань СУЯ
|
|
М-4.2.4
|
Контроль протоколів
|
Спеціаліст з питань СУЯ
|
Розділ 4
|
|
|
Відповідальність і планування
|
М-5.6
|
Критичне аналізування з боку керівництва
|
Д
|
Розділ 5
|
|
|
Моніторинг та вимірювання
|
М-8.2.2
|
Внутрішній аудит
|
Керівник аудиторської групи
|
Розділ 8
|
|
НЯ п. 8.2.4.3
|
Задоволеність замовників
|
Керівник групи
|
|
|
Поліпшування
|
М-8.5
|
Коригувальні та запобіжні дії
|
Уповноважений з питань СУЯ
|
Розділ 8
|
|
М-8.3
|
Контроль невідповідної послуги
|
Уповноважений з питань СУЯ
|
Розділ 8
|
|
|
Надання послуг
|
М-7.5-1
|
Надання науково-методичних послуг
|
ННМВ
|
Розділ 7
|
|
М-7.5-2
|
Організація перепідготовки та підвищення кваліфікації
|
ННОВ
|
Розділ 7
|
|
М-7.5-3
|
Надання інформаційно-консультаційної допомоги
|
ННМВ
|
Розділ 7
|
|
|
Керування ресурсами
|
НЯ п.п. 6.1, 6.3, 6.4
|
Забезпечення ресурсами, управління інфраструктурою і виробничим середовищем
|
Д
|
Розділ 6
|
|
НЯ п. 6.3.2
|
Керування інформаційними ресурсами
|
НВТЗН
|
|
НЯ п. 6.2
|
Керування людськими ресурсами
|
ЗД
|
|
Таблиця 1. Перелік основних процесів, які охоплюють систему управління якістю Сумського центру післядипломної освіти
Скорочення:
- СУЯ – система управління якістю;
- НЯ – Настанова щодо якості Сумського центру післядипломної освіти;
- М – методика системи управління якістю;
- Д – директор Сумського центру післядипломної освіти;
- ЗД – заступник директора Сумського центру післядипломної освіти;
- НВТЗН – начальник відділу технічних засобів навчання;
- ННМВ – начальник навчально-методичного відділу;
- ННОВ – начальник навчально-організаційного відділу.
Модель системи управління якістю (рис. 1) ілюструє зв’язки між процесами, визначеними в системі роботи Сумського центру післядипломної освіти. Ця ілюстрація показує, що замовники відіграють важливу роль у визначенні вимог. Моніторинг задоволеності замовника вимагає оцінки інформації, пов’язаної із сприйняттям замовником того, як виконала організація його вимоги.
Рис. 1 Модель послідовності і взаємодії процесів
Для однозначного розуміння і дотримання вимог системи управління якістю в Сумському центрі післядипломної освіти використовується документація. Її рівень і структура, а також найменування окремих документів і їх короткий зміст регламентується ДСТУ ISO 9001:2009 Системи управління якістю. Вимоги, ДСТУ 4163-2003, Інструкцією з діловодства в обласній державній адміністрації, Положенням про систему електронного документообігу в апараті та структурних підрозділах Сумської ОДА і складається з:
- НЯ Настанова щодо якості;
- М-4.2.3 Контроль документації;
- М-4.2.4 Контроль протоколів;
- М-5.6 Критичне аналізування з боку керівництва;
- М-8.2.2 Внутрішній аудит;
- М-8.5 Коригувальні та запобіжні дії;
- М-8.3 Контроль невідповідної послуги;
- М-7.5-1 Надання науково-методичних послуг;
- М-7.5-2 Організація перепідготовки та підвищення кваліфікації;
- М-7.5-3 Надання інформаційно-консультаційної допомоги;
- Журнал реєстрації форм документів;
- Закупівля товарів та послуг.